21 februari 2009

Brigitte vald till "Årets bästa Bröllopsfotograf"


Photo: Brigitte Grenfeldt

Oj, vad glad jag är!
Idag fick jag ett mail av redaktionen på Allt om Bröllop där jag fick veta att besökarna på Allt om Bröllopsmässan i Stockholm och Malmö valde mig som bästa bröllopsfotograf! Så här stod det i meddelandet:

"Under Allt om Bröllopsmässan i Stockholm och Malmö avgjordes tävlingen om vem som skulle bli årets bästa Bröllopsfotograf. Av tävlingens 22 bidrag var det sex stycken som stod ut mot de övriga och kammade hem över 56 % av totalt 1347 röster. Och det var Brigitte Grenfeldt som vann!– Bättre jury än Sveriges blivande brudpar kan man inte hitta, säger Anna Fürst som är chefredaktör på Allt om Bröllop. Och det var de som röstade fram Brigitte Grenfeldt till

Sveriges Bästa Bröllopsfotograf 2009."

Tack EPSON för de fantastiska 70x100 cm stora förstoringarna på mässan och tack alla brudpar, som tog sig tid att rösta (inte bara på mig!) och som därmed visade att ni bryr er.

Bröllopsbilder är för alltid - inte bara för en helg!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis Brigitte, väl förtjänat till en duktig bröllopsfotograf.

Kramar från Finland!

Linda & Christina sa...

wow, brigitte, vad kul! stort grattis! det är du verkligen värd.
hoppas allt är bra med dig!

mvh,
Linda

Brigitte Grenfeldt sa...

Tack! Tack! Jag blev verkligen jätte glad. Jag hade inte en tanke på att "tävla". Meningen var ju att visa publiken med EN enda bild vilken stil fotografen representerar... Inte lätt, kan jag säga, men jag tyckte att Mikaela med slöjan i svartvitt visar perfekt mitt sätt att fotografera. Det visade sig igen - man ska inte underskatta dagens brudpar, som ser skillnaden! Det var förresten EPSON som stod för utskrifterna i 70x90 cm.
Ha det bra!
/Brigitte

Anonym sa...

Tjoho, stort grattis från oss, det är du värd :-) Kram Anna, Urban och barnen

Brigitte Grenfeldt sa...

Tack, snälla Anna & Urban! Hoppas ni har det bra i backen :-D och jag håller tummarna för tentan!
Kram, Brigitte

Maria sa...

Jag kan absolut förstå varför! Stort grattis till dig Brigitte!! Ger oss ytterligare en bekräftelse på att vi valt helt rätt - som om vi skulle behöva det! Vi ser fram emot vår fotografering och resultatet. MVH Maria M och Michael D

Brigitte Grenfeldt sa...

Tack, M & M! Vi har ju några månader kvar men det ska bli väldigt kul!
/Brigitte

fotograf wiwi aronsson, borås - knallerian sa...

GRATTIS BRIGITTE

Verkligen en härlig bild så som dina bilder är!
w

Brigitte Grenfeldt sa...

Wiwi, gulliga dig! Vi hörs snart...
Kram, Brigitte

Nouna sa...

Oj, va kul! Underbar bild och stort grattis till utmärkelsen. :-)

Brigitte Grenfeldt sa...

Hallå där, kul att höra från dig! And thanks for your support!
/Brigitte

Anonym sa...

Hej,
Grattis till årets fotograf utmärkelsen!
Vi blev väldigt glada och stolta för att vi hade dig som vår bröllops fotograf.
Tack för de vackra bilderna och för att du förevigat vår dag med alla känslor. Du fick med allt, nervositet, glädje och kärlek.
Ser fram emot fler samarbeten med dig.

Forstätt ge samma lycka som du gav oss till massor med nya brudpar

Nor och Per
(Bröllopet var 13 september 2008)